RRA Zlatiborske oblasti

RRA Header

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ПАКЕТA УСЛУГА ЗА МЛАДЕ И ЖЕНЕ ПРЕДУЗЕТНИЦЕ

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ПАКЕТA УСЛУГА ЗА МЛАДЕ И ЖЕНЕ ПРЕДУЗЕТНИЦЕ

У оквиру

Програма стандардизованог сета услуга за микро, мала и средња предузећа и предузетнике у 2021. години, Министарства привреде

Јавни позив за спровођење пакета услуга за младе и жене предузетнице објављује се у складу са Програмом стандардизованог сета услуга за микро, мала и средња предузећа и предузетнике у 2021. години, Министарства привреде, који се реализује преко Развојне агенције Србије и акредитованих регионалних развојних агенција (у даљем тексту: Програм ССУ за ММСПП).

1)    Пакет услуга за младе

подразумева помоћ стручног лица из АРРА младом потенцијалном или новооснованом предузетнику, старости од 18 до 30 година. Помоћ се састоји од расположивих стандардизованих саветодавних услуга, обавезне обуке „Обука за почетнике у пословању”, једне/више специјализованих обука  и менторинг услуге у трајању до 40 сати.


2)    Пакет услуга за жене предузетнице

подразумева помоћ стручног лица из АРРА привредном субјекту чији оснивач или власник је жена или је жена један од власника са већинским уделом у власништву (минимум 51%) и један од законских заступника. Помоћ се састоји од расположивих стандардизованих саветодавних услуга, једне или више специјализованих обука  и менторинг услуге у трајању до 40 сати.

 

Саветодавне услуге подразумевају консултације које АРРА пружају у оквиру овог програма везано за:

 

помоћ при изради пословног плана при пријави за стартaп кредите за почетнике код Фонда за развој;

помоћ при изради пословног плана при пријави за Програм подстицања развоја предузетништва кроз финансијску подршку за жене предузетнице и младе у 2021. години;

подршка у припреми документације и пријаве за програме подршке предузетништву које спроводе Министарство и Развојна агенција;

саветодавне услуге код започињања пословања (подршка при регистрацији и оснивању привредног субјекта, помоћ у вези са планирањем пословања – развој пословне идеје или техничка помоћ у припреми документације и пријаве за доступне националне изворе финансирања из јавног, приватног и цивилног сектора);

саветодавне услуге за развој пословања (техничка помоћ у припреми документације и пријаве за доступне националне изворе финансирања из јавног, приватног и цивилног сектора, донаторске подршке, подршка у пословном повезивању и умрежавању);

саветодавне услуге код пријаве за ЕУ програм Horizon Europe.

Обуке које АРРА пружају постојећим и потенцијалним ММСПП обухватају 10 модула:


обука за почетнике у пословању (у трајању од  два дана).

припрема пословног плана и пословање са банкама и инвестициона спремност (у трајању од два дана);

финансијско управљање (у трајању од два дана);

извоз – за оне који први пут извозе (у трајању од два дана);

маркетинг и продаја (у трајању од једног дана);

електронско пословање и информационе технологије у пословању (у трајању од једног дана);

преглед стандарда квалитета и заштите животне средине од значаја за пословање  (у трајању од два дана);

иновације (у трајању од једног дана);

припрема за Јединствено европско тржиште (у трајању од једног дана);

учешће МСП у jавним набавкама (у трајању од једног дана)

Услуга менторинга је намењена микро, малим и средњим привредним друштвима и предузетницима и има за циљ развој пословања и смањење броја неуспешних привредних субјеката.


Процес менторинга одвија се по методологији РАС, развијеној у сарадњи са Јапанском агенцијом за међународну сарадњу (JICA). Методологија одређује кораке у процесу у оквиру ког стручно лице-ментор спроводи у директном контакту и раду са власником и/или законским заступником привредног субјекта одређени број менторинг сати (од 25 до 50 по кориснику) и то у просторијама корисника (не мање од 75% од укупног броја предвиђених сати). Власник и/или законски заступник привредног субјекта и ментор заједно проучавају актуелно пословање, разлоге тренутних проблема или сметње за даљи развој, најважније потенцијале за раст, те на основу констатованог стања ментор и корисник менторинг услуге припремају план/пројекат развоја.


Методологија стандардизоване услуге менторинга јасно дефинише све кораке и активности у реализацији менторинга (управљање шемом, рад на терену, број посета, активности у оквиру сваке посете, време предвиђено за припрему плана и извештавање) и то кроз водиче: Општи водич за менторинг, Водич за менторинг за почетнике и Водич за менторинг зрелих предузећа.


Менторинг чини скуп следећих услуга:


Дијагностиковање тренутнe ситуацијe;

Помоћ приликом припремања развојних активности/планова/пројеката како би се достигли циљеви привредног субјекта,  задруге.

Координација за приступање фондовима, новим технологијама, консултантским услугама и друго како би се подстакао развој и унапређење пословања;

Помоћ при имплементацији развојних активности/планова/пројеката;

Помоћ у проналажењу пословних партнера;

Помоћ при проналажењу потребних информација;

Каизен;

Упућивање на  одговарајуће специјализоване консултанте.

УСЛОВИ ЗА УЧЕШЋЕ

 

Право на учешће на јавном позиву за пружање услуге  имају:


1. Млади потенцијални предузетник/предузетница:


старости од 18 до 30 година (под лицима старости од 18 година сматраће се лица која постану пунолетна најкасније на дан затварања Јавног позива, а под лицима старости до 30 година сматраће се сви они који су рођени најкасније 1991. године);

који немају привредни субјект регистрован у АПР Републике Србије (у регистру привредних друштава и предузетника).

2. Млади предузетник/предузетница::


старости од 18 до 30 година (под лицима старости од 18 година сматраће се лица која постану пунолетна најкасније на дан затварања Јавног позива, а под лицима старости до 30 година сматраће се сви они који су рођени најкасније 1991. године);

који има регистрован привредни субјект у Агенцији за привредне регистре не дуже од пет година пре дана објављивања Јавног позива, а чији је оснивач и законски заступник физичко лице старости до 30 година; У привредном субјекту који има више власника, већински удео мора бити у власништву једног или више физичких лица старости до 30 година (минимум 51%) и један од законских заступника мора бити физичко лице старости до 30 година.

који имају измирене обавезе по основу пореза и доприноса.

3. Жене предузетнице:


које имају регистрован привредни субјект у Агенцији за привредне регистре не дуже од пет година пре дана објављивања Јавног позива, а чији је оснивач и законски заступник жена. У привредном субјекту који има више власника, већински удео мора бити у власништву једне или више жена (минимум 51%) и један од законских заступника мора бити жена, да је делатност задруге производња, прерада и занатске услуге;

чији привредни субјект има измирене обавезе по основу пореза и доприноса.

Пакет услуга  не могу користити потенцијални предузетници и постојећи привредни субјекти зарад обављања следећих делатности:


примарна пољопривредна производња. Примарна пољопривредна производња, у смислу овог програма, обухвата гајење биљних култура и домаћих животиња и остале намене у непосредној вези са гајењем биљака и животиња, као и чување и складиштење, а  не обухвата хладњаче, сушаре, опрему за паковање, сортирање, прераду и сл.;

трговинска делатност, осим делатности које у себи имају одређени степен обраде;

организовање игара на срећу, лутрија и сличних делатности;

производња и продаја оружја и војне опреме;

промет нафте и нафтних деривата;

производња челика и синтетичких влакана и вађење угља;

производња и промет било ког производа или активности, које се, према домаћим прописима или међународним конвенцијама и споразумима, сматрају забрањеним;

грађевинарство изузев производње грађевинских производа и завршних занатских радова у грађевинарству;

транспорт и саобраћај;

финансијске услуге, услуге маркетинга, консултантске услуге, услуге истраживања тржишта, испитивања јавног мњења;

производња дувана и дуванских производа.

делатности изнајмљивања, рентирања и самоуслуживања, изузев за потребе туризма.

Kорисници пакета услуга за младе и жене не могу користити остале услуге које су предвиђене Програмом ССУ за ММСПП 2021.


ТРАЈАЊЕ

Крајњи рок за завршетак пакета  услуга корисницима је до 31. децембра 2021. године.


ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА

 

Документација која се обавезно доставља приликом пријављивања на Јавни позив:


За физичка лица, тј. младе потенцијалне предузетнике/предузетницe који немају регистрован привредни субјект:

​Образац 1- Попуњена пријава; саставни део пријаве је и опис пословне идеје, тј. опис подносица пријаве на који начин ће му понуђени пакет услуга помоћи у остваривању пословне идеје; Саставни део Обрасца 1 је и «листа понуђених услуга» у оквиру које подносилац пријаве, поред обавезне „Обуке за почетнике у пословању” и услуге менторинга, заокружује саветодавне услуге и специјализоване обуке које жели да добије;

За новоосноване привредне субјекте, који имају регистрован привредни субјект у Агенцији за привредне регистре не дуже од пет година пре дана објављивања Јавног позива, у власништву младих предузетника/предузетница:

Образац 1- Попуњена пријава; саставни део пријаве је и опис пословне идеје, тј. опис подносиоца пријаве на који начин ће му понуђени пакет услуга помоћи у остваривању пословне идеје; Саставни део Обрасца 1 је и «листа понуђених услуга» у оквиру које подносилац пријаве, поред обавезне „Обуке за почетнике у пословању” и услуге менторинга, заокружује саветодавне услуге и специјализоване обуке које жели да добије;

Потврда надлежне Пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све јавне приходе (порезе и доприносе) у претходној години, које не сме бити издато пре датума објављивања јавног позива, или доказ да је Подносилац пријаве поднео Захтев за издавање Потврде

Биланс стања и биланс успеха за 2020. годину – Копија Потврде о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2020. годину издата од АПР. Уколико Подносилац пријаве није добио Потврду о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2020. годину, доставити биланс стања и биланс успеха за 2020. годину, потписане и оверене од стране лица одговорног за састављање финансијског извештаја и писану изјаву законског заступника Подносиоца пријаве о веродостојности и истоветности примерку који је достављен АПР на коначну обраду.

Напомена 1: Паушално опорезивани корисници достављају Потврду надлежне Пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све јавне приходе (порезе и доприносе) у претходној години, које не сме бити издато пре датума објављивања јавног позива, или доказ да је Подносилац пријаве поднео Захтев за издавање Потврде.


Напомена 2: Документацију под тачком 2.2. и 2.3. нису у обавези да доставе привредни субјекти регистровани у 2021. години.

 

За новоосноване привредне субјекте, који имају регистрован привредни субјект у Агенцији за привредне регистре не дуже од пет година пре дана објављивања Јавног позива, у власништву жена предузетница

Образац 1- Попуњена пријава; саставни део пријаве је и опис пословне идеје, тј. опис Подносиоца пријаве на који начин ће му понуђени пакет услуга помоћи у остваривању пословне идеје; Саставни део Обрасца 1 је и «листа понуђених услуга» у оквиру које подносилац пријаве, поред обавезне услуге менторинга, заокружује саветодавне услуге и обуке које жели да добије; „Обука за почетнике у пословању” обавезна је за  потенцијалне или новоосноване предузетнице до 2 године пословања, а факултативна за остале.

Потврда надлежне Пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све јавне приходе (порезе и доприносе) у претходној години, које не сме бити издато пре датума објављивања јавног позива, или доказ да је Подносилац пријаве поднео Захтев за издавање Потврде;

Биланс стања и биланс успеха за 2020. годину – Копија Потврде о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2020. годину издата од АПР. Уколико Подносилац пријаве није добио Потврду о регистрацији редовног годишњег финансијског извештаја за 2020. годину, доставити биланс стања и биланс успеха за 2020. годину, потписане и оверене од стране лица одговорног за састављање финансијског извештаја и писану изјаву законског заступника Подносиоца пријаве о веродостојности и истоветности примерку који је достављен АПР на коначну обраду.

Напомена 1: Паушално опорезивани корисници достављају Потврду надлежне Пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све јавне приходе (порезе и доприносе) у претходној години, које не сме бити издато пре датума објављивања јавног позива, или доказ да је Подносилац пријаве поднео Захтев за издавање Потврде.


Напомена 2: Документацију под тачком 3.2. и 3.3. нису у обавези да доставе привредни субјекти регистровани у 2021. години.

 

РАС задржава право да, уколико је потребно, затражи додатну документацију од Подносиоца пријаве, али само за комплетне поднете пријаве.


ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА


Укупан буџет за пружање ове услуге износи 23.372.000,00 динара у бруто износу.


Износ који је опредељен за реализацију пакета услуге по кориснику износи 110.000,00 динара у бруто износу, док је појединачна вредност сваке услуге прописана Уредбом о утврђивању Програма стандардизованог сета услуга за микро, мала и средња предузећа и предузетнике у 2021. години.


НАЧИН ПРИЈАВЉИВАЊА


Пријаве са свим пратећим обрасцима и документацијом се подносе лично или препорученом поштом АРРА са назнаком: Пријава на Јавни позив за добијање пакета услуга за младе и жене предузетнице у 2021 години.


Регионална агенција за развој источне Србије „РАРИС“

Адреса: Трг ослобођења бб, Зајечар

Телефон: 019/426-376, 019/426-377

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.raris.org


Регионални центар за друштвено економски развој „БАНАТ“

Адреса: Чарнојевићева 1, Зрењанин

Телефон: 023/510-567, 023/561-064

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.banat.rs


Центар за развој Јабланичког и Пчињског округа

Адреса: Пана Ђукића 42, Лесковац

Телефон: 016/315-0115; 016/3150-114

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.centarzarazvoj.org


Регионална агенција за просторни и економски развој Рашког и Моравичког округа

Адреса: Цара Душана 77, Краљево

Телефон: 036/397-777;  036/397-770

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.kv-rda.org


Регионална развојна агенција „ЈУГ“

Адреса:  Балканска 2/3, Ниш

Телефон: 018/515-447

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rra-jug.rs

 

Регионална развојна агенција „Златибор“

Адреса: Петра Ћеловића бб, Ужице

Телефон: 031/523-065, 031/510-098

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rrazlatibor.co.rs


Регионална развојна агенција Бачка

Адреса: Булевар Михајла Пупина 20/II спрат, Нови Сад

Телефон: 021/557-781

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rda-backa.rs

 

Регионална развојна агенција Срем

Адреса: Главна 172, Рума

Телефон: 022/470-910

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rrasrem.rs

 

Регионална развојна агенција Санџака - SEDA

Адреса: 7. јула бб, Нови Пазар

Телефон: 020/332-700, 020/317-551 (fax)

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.seda.org.rs


Регионална агенција за економски развој Шумадије и Поморавља

Адреса: Краља Петра I број 22, Крагујевац

Телефон: 034/302-701; 034/302-702

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.redasp.rs


Регионална агенција за развој и европске интеграције Београд

Адреса: Топличин венац 11/4, Београд

Телефон: 011/2186-730; 011/2186-740

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rarei.rs


Регионална развојна агенција Подриња, Подгорине и Рађевине

Адреса: Јована Цвијића 20, Лозница

Телефон: 015/876-096; 015/875-993

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rrappr.rs


Регионална развојна агенција Браничево-Подунавље

Адреса: Стари корзо 30/3, Пожаревац

Телефон: 012/510-824

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rra-bp.rs


Регионална развојна агенција ПАНОНРЕГ

Адреса: Трг Цара Јована Ненада 15, Суботица

Телефон: 024/554-107

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.panonreg.rs


Агенција за регионални развој Расинског округа д.о.о Крушевац

Адреса: Танаска Рајића 18/3, Крушевац

Телефон: 037/202-336

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.arrro.rs


Регионална развојна агенција „Пчињског округа“ д.о.о. Врање

Адреса: Партизанска 10А/21, Врање

Телефон: 064/685-8604

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.veeda.rs


Регионална развојна агенција „Јужни Банат“

Адреса: Карађорђева бр.4, Панчево

Телефон: 013/2190-314, 013/2190-315

E-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели

www.rrajuznibanat.rs


Јавни позив је отворен до 01.04.2021. године.


Јавни позив, Упутство и други пратећи обрасци доступни су на електронским странама РАС, www.ras.gov.rs, као и на електронским странама АРРА и у штампаном облику у АРРА.

За детаљније информације можете се обратити РАС на електронску адресу: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели .


Пратећа документација:

  1. Текст Јавног позива
  2. Упутство за спровођење пакета услуга за младе и жене предузетнице
  3. Образац 1 – Пријава
  4. Образац 2 – Извештај корисника пакета услуга
  5. Образац 3  - Оцена подносиоца пријаве и предлог пакета АРРА
  6. Образац 4 – Листа предложених и одбијених корисника АРРА
  7. Образац 5 - Финални Извештај АРРА о реализованом пакету услуга

Избор из конкурса

УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ ПОДРШКЕ ПРИВРЕДНИМ ДРУШТВИМА ЗА ПРОМОЦИЈУ ИЗВОЗА У 2021. ГОДИНИ

ЈАВНИ ПОЗИВ

ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ ПОДРШКЕ ПРИВРЕДНИМ ДРУШТВИМА ЗА ПРОМОЦИЈУ ИЗВОЗА У 2021. ГОДИНИ

 

Развојна агенција Србије (у даљем тексту: Агенција) се креирањем Програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза (у даљем тексту: Програм) определила да подржи унапређење извозних потенцијала домаћих привредних друштава, а у циљу повећања прихода од извоза одабраних сектора, уравнотежења платног биланса и унапређења угледа Републике Србије у међународној пословној заједници, као и повећања пласмана домаћих производа на страним тржиштима.

 

 

 

УСЛОВИ ЗА ПОДНОСИОЦЕ ПРИЈАВА

 

 

Право на учешће и коришћење бесповратних средстава има Подносилац пријаве који кумулативно испуњава следеће опште и посебне услове.

Општи услови:

  1. да је Подносилац пријаве регистрован у АПР, најкасније до 1. јануара 2018. године;
  2. да капитал Подносиоца пријаве није у јавној својини;
  3. да је Подносилац пријаве измирио доспеле обавезе по основу пореза и доприноса;
  4. да Подносилац пријаве није у тешкоћама у складу са правилима за доделу државне помоћи1;
  5. да Подносилац пријаве није неоправдано одустао од учешћа у претходним Програмима подршке привредним друштвима за промоцију извоза које спроводи Агенција.

 

Подносилац пријаве који је учествовао у претходном Програму се може пријавити за учешће и на овом уколико је Подносилац пријаве спровео све мере интервенције из претходног Програма.

Подносилац пријаве из претходног става се може пријавити за учешће у Програму како би му се одобрила бесповратна средства за друге мере интервенције за исто циљано тржиште у односу на циљано тржиште из претходног Програма, или за исте мере интервенције за различито циљано тржиште у односу на циљано тржиште из претходног Програма. Ова одредба се не примењује на меру интервенције излагање на међународним сајмовима и пословним сусретима.

 

1 Уредба о правилима за доделу државне помоћи („Службени гласник РС“, број 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013, 119/2014, 23/2021- др. Уредбе 62/2021 – др. Уредбе и 99/2021 – др. уредбе)

 

Посебни услови:

Пословни капацитети:

  1. да Подносилац пријаве као претежну делатност обавља прерађивачку делатност у Подржаним секторима;
  2. да се Подносилац пријаве бави производњом:
    • финалних производа који су намењени крајњим потрошачима;
    • компоненти производа, под чиме се подразумева серијска производња компоненти производа који се у неизмењеном облику интегришу у производе израђене по мери који су намењени крајњим потрошачима, као и производња компоненти производа које купац као произвођач у неизмењеном облику интегрише у финални производ намењен крајњем потрошачу.

Кадровски капацитети:

1. да Подносилац пријаве има минимум 15 запослених лица у радном односу, на дан објављивања Јавног позива, према евиденцији ЦРОСО;

 

Финансијски капацитети:

  1. да је Подносилац пријаве у току 2019. или 2020. пословне године остварио пословни приход од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма, у износу не мањем од 35.000.000,00 динара (Податак из званичног обрасца појединачног биланса успеха за посматрану годину – под-категорије АОП 1009 Приход од продаје производа и услуга);
  2. да је удео прихода од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма, већи или једнак 50% од укупних пословних прихода (однос позиција Званичног образаца појединачног биланса успеха, за 2019 или 2020. годину, приход од продаје готових производа и услуга под-категорије АОП 1009 и АОП 1001 Пословни приход);
  3. да је Подносилац пријаве у току 2019. или 2020. године остварио извоз од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма од најмање 12.000.000 динара. (Податак из званичног обрасца биланса успеха за посматрану годину – АОП 1011 Приход од продаје производа и услуга на иностраном тржишту и то матичним и зависним друштвима или/и АОП 1013 Приход од продаје производа и услуга осталим повезаним правним лицима или/и АОП 1015 Приход од продаје производа и услуга екстерно, неповезаним друштвима);
  4. да вредност основних средстава у 2019. или 2020. пословној години није мања од 35.000.000,00 динара (Податак из званичног обрасца биланса успеха за посматрану годину – АОП 0010 Некретнине, постројења и опрема);
  5. да против Подносиоца пријаве није покренут претходни стечајни поступак, стечајни поступак, поступак реорганизације или поступак ликвидације.

 

НАМЕНА БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА

Бесповратна средства која се одобравају у складу са овим Програмом могу се доделити у вези са реализацијом пројектних активности усмерених ка циљаним тржиштима, односно мера интервенција које се односе на:

1.Консултантску подршку за развојну стратегију позиционирања на циљано тржиште

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење истраживања тржишта које мора обухватати анализу целокупног циљаног тржишта, анализу конкурентности корисника на циљаном тржишту, анализу конкурентности производног асортимана корисника на циљаном тржишту, идентификацију критеријума за позиционирање на циљаном тржишту као и избор стратегије позиционирања на циљаном тржишту.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 60% од укупне вредности оправданих трошкова истраживања тржишта свих земаља у оквиру циљаног тржишта, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

2.Консултантску подршку за активности извозног маркетинга

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење следећих активности:

  • израду маркетинг плана који подразумева идентификацију дистрибутивних канала на циљаном тржишту и успостављање контакта са дистрибутерима као и израду плана брендирања на циљаном тржишту;
  • израда дизајна и редизајна једног или више производа, паковања и амбалаже ради прилагођавања захтевима циљаног тржишта, у складу са маркетинг планом;
  • прилагођавање web странице online продаји или куповина нове платформе намењена за електронску трговину која је прилагођена искључиво за потребе Корисника.

 

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 60% од укупне вредности оправданих трошкова истраживања тржишта свих земаља у оквиру циљаног тржишта, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

3.Излагање на међународним сајмовима и пословним сусретима

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење следећих активности:

  • излагање на једном или више међународних сајмова из предметне области од значаја за промоцију извоза на циљаном тржишту, што обухвата трошкове закупа простора, израде штанда, трошкове пратећих услуга (услуге снабдевања струјом и водом, услуге снабдевања интернетом, обавезна уписнина или котизација) и трошкове транспорта узорака;

 

  • посета купцу или дистрибутеру у оквиру компанијске мисије, што обухвата накнаду за услуге посредовања консултанта ради идентификације потенцијалних купаца или дистрибутера на циљаном тржишту, успостављање контаката са потенцијалним купцима или дистрибутерима, као и накнаду за припрему Корисника за B2B сусрете са потенцијалним купцима или дистрибутерима у оквиру компанијских мисија;
  • учешће на једном или више on-line сајмова, вебинара и догађаја из подржаних сектора од значаја за промоцију извоза на циљано тржиште, што обухвата трошкове котизације или партиципације.

 

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

4.Улазак на циљано тржиште и унапређење позиције на истом

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за стицање атеста, хомолгације, сертификације производа и производних процеса потребних за пласман производа на циљано тржиште, улиставања једног или више производа у трговинске ланце на циљано тржиште и улистававања једног или више производа на глобалне онлајн продавнице (примера ради Amazon.com) или специјализоване онлине продавнице за циљано тржиште које су признате у међународној пословној заједници.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

5.Консултантску подршку за унапређење извозних способности

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства ради спровођења једне или више обука у циљу стицање знања у вези са продајом на иностраном тржишту / online продајом, унапређења финансијског управљања, проналажења оптималне калкулације цена производа и трошкова извоза и стицања знања у вези са правним / царинским / пореским аспектима пословања на иностраном тржишту.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 1.000.000,00 РСД.

 

6.Унапређење производних способности

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за набавку опреме која обухвата:

  • опрему у циљу усклађивања квалитета производа са захтевима циљаног тржишта;
  • опрему у циљу повећања производног капацитета или опрему за оптимизацију и унапређење производних процеса у складу са захтевима купца са којим је већ уговорена сарадња.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 40% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 5.000.000,00 РСД.

 

Оправдани трошкови су трошкови за које се одобравају бесповратна средства по овом Програму, а који испуњавају следеће услове:

  1. да су настали након дана доношења одлуке о одобравању мера интервенције;
  2. да су исти наведени у одлуци о одобравању мера интервенције и уговору о додели бесповратних средстава;
  3. да се активности, којима се имплементирају одобрене мере интервенције, спроводе од стране добављача или пружаоца услуга који није повезано привредно друштво са Корисником, нити су њихови законски заступник или чланови повезана лица са законским заступником или члановима Корисника, у смислу о закона којим се уређују привредна друштва;
  4. да су наведени у Плану интервенција који је одобрен од стране Агенције;
  5. да су директно везани за активности подржане Програмом.

 

Под оправданим трошковима се ни у ком случају не могу подразумевати: трошкови гаранција, полиса осигурања, камате, курсне разлике, царински и административни трошкови, трошкови принудне наплате, путни трошкови и трошкови смештаја запослених код корисника и консултанта, трошкови производње амбалаже или етикета, као ни трошкови израде штампаног и другог промотивног материјала.

 

 

РАСПОЛОЖИВА ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА

За реализацију овог програма опредељен је буџет у износу од 185.000.000,00 РСД. Расположива средства се одобравају појединачно Корисницима, рефундацијом као суфинансирање у висини до одређеног процента износа оправданих трошкова пројектних активности без ПДВ.

 

Средства се додељују одабраном Кориснику у складу одредбама Уредбе као државна помоћ мале вредности (de minimis државна помоћ). У складу са чланом 4. Уредбе, износ de minimis државне помоћи који се додељује Кориснику не сме прећи 23.000.000,00 динара у било ком периоду у току три узастопне фискалне године

 

Сваки Подносилац пријаве може поднети једну пријаву, с тим што у оквиру исте мора да аплицира за више од једне активности које су дефинисане у тачки 4.2. овог упутства. Ова одредба се не примењује на Подносиоце пријаве који се пријављују како би остварили право на доделу бесповратних средства за меру интервенције „Унапређење производних способности“ ради набавке опреме за повећање производних капацитета или опреме за оптимизацију и унапређење постојећих производних процеса у складу са захтевима купца са којим је претходно уговорена сарадња. Кориснику може бити одобрен максималан износ од 10.000.000,00 РСД за све активности из Плана интервенција, а по његовом коначном одобрењу закључењем Уговора о додели бесповратних средстава.

 

 

 

НАЧИН ПРИЈАВЉИВАЊА

Јавни позив ће бити објављен 17. децембра 2021. године и трајаће 90 дана, односно до 17. марта 2022. године.

Пријаве се подносе електронски, креирањем корисничког налога на линку https://prijave.ras.gov.rs/ и верификацијом интернет адресе. Креирањем корисничког налога отвара се страница за унос података, као и за унос пратеће документације, а све у оквиру Обрасца 1- Пријава за учешће у Програму. Корисник налога након уноса података и комплетирања документације, потврђује да је пријава комплетна, чиме се пријава електронски запримљује. Сваки Подносилац пријаве добија обавештење о пријему пријаве, заводни број пријаве и уговор о поверљивости информација. Линк за пријаву је доступан до краја Јавног позива, након чега више није могуће поднети пријаву.

 

 

ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА КОНКУРИСАЊЕ

Сваки Подносилац пријаве је у обавези да уз поднету пријаву на Портал Агенције приложи и следећу документацију:

 

  1. Образац 2 – Изјаву о испуњености услова Програма и додељеној државној помоћи de minimis, о прихватању услова за учешће у Програму, која је издата под пуном материјалном и кривичном одговорношћу;
  2. Изјаву да Подносилац пријаве и његова одговорна лица нису осуђивани за привредне преступе, као и да Подносилац пријаве, чланови Подносиоца пријаве и одговорна лица у оквиру Подносиоца пријаве нису осуђивани за кривична дела против привреде;
  3. Копију уверења надлежног органа пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све доспеле обавезе по основу пореза и доприноса, не старије од месец дана од дана објављивања Јавног позива;
  4. Копију сертификата система квалитета ISO 9001 издатог од стране сертификационог тела акредитованог од стране АТС, уколико Подносилац пријаве поседује овакав сертификат;
  5. Копију сертификата система за безбедност хране HACCP издатог од стране сертификационог тела акредитованог од стране АТС уколико Подносилац пријаве поседује овакав сертификат;
  6. Доказе о постојању уговорене сарадње уколико се Подносилац пријаве пријављује за учешће у Програму ради извоза купцу са којим постоји уговорена сарадња.
  7. Изјаву о току производног и дистрибутивног процеса у оквиру групе, на основу које је могуће утврдити који члан групе врши производњу, а који дистрибуцију финалних готових производа из делатности које су подржане овим програмом, уколико је Подносилац пријаве матично друштво или зависно друштво у оквиру групе;
  8. Шему повезаности унутар групе, уколико је Подносилац пријаве матично друштво или зависно друштво у оквиру групе.

 

 

Подносилац пријаве уз Пријаву може поднети и следећу документацију:

 

  • Доказе о имплементацији индустријских специфичних стандарда, сертификата и
  • Копије извозних дозвола неопходних за пословање на циљаном тржишту;
  • Претходно израђене анализе циљаног тржишта, анализе пласмана производа, маркетинг планове и сл.;
  • Уговор о поверљивости информација потписан електронским потписом законског заступника Подносиоца пријаве;
  • Другу документацију која може имати утицаја на вредновање пријаве.

 

Програм и сви пратећи обрасци доступни су на интернет страници: www.ras.gov.rs

 

 

ПРАТЕЋА ДОКУМЕНТАЦИЈА

Саставни део овог програма са упутством са за спровођење, чине и следећа документа и обрасци:

 

  1. Упутство за спровођење програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза у 2021. години
  2. Уговор о поверљивости информација 2021-Промоција извоза
  1. Образац 2- Изјава о испуњености услова Програма и додељеној државној помоћи

 

  • Текст овог Јавног позива је информативног карактера.

 

  • У вези са поступком спровођења Програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза у 2021. години обавезно погледати Упутство за спровођење Програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза у 2021. години којим су постављене одредбе које се примењују на спровођење овог Програма.
 

Избор из вести

Пројекат Јавна својина за развој јавног сектора, промотивни видео

У циљу промоције пројектних резултата и значаја одговорног и ефикасног управљања јавном имовином града Ужица и општине Бајина Башта у оквиру пројекта "Јавна својина за развој јавног сектора", израђен је први промотивни спот.

Пројекат "Јавна својина за развој јавног сектора", који финансира Европска унија у оквиру грант шеме Програма Exchange 5. Програм Exchange 5 реализује Министарство државне управе и локалне самоуправе у сарадњи са Сталном конференцијом градова и општина, из средстава ИПА 2014, док је тело за уговарање Министарство финансија, Сектор за уговарање и финансирање програма из средстава Европске уније.

Спот можете погледати овде.

 

Тренутна посета

Имамо 340 гостију на мрежи

Придружите нам се на

РРА Youtube канал
РРА Facebook профил
РРА Twitter
РРА LinkedIn профил
Сада сте овде Актуелни конкурси ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА СПРОВОЂЕЊЕ ПАКЕТA УСЛУГА ЗА МЛАДЕ И ЖЕНЕ ПРЕДУЗЕТНИЦЕ